TOLLFRITT på alle leveranser

Vilkår for kjøp og levering

Parfymonline TJL Trading AB, organisasjonsnummer 556965-1259, eier og driver butikken Parfymonline.no. Kontaktinformasjon og annen relevant bedriftsinformasjon om Parfymonline TJL Trading AB finner du på denne nettsiden.

    • 1. Generelle kjøpsbetingelser

      1.1 Disse vilkårene og betingelsene gjelder når du som forbruker / kunde bestiller fra Parfymonline TJL Trading AB på Parfymonline.no. Disse vilkårene gjelder bare for deg som er kunder / forbrukere og bestiller via Parfymonline.no.

      1.2 Når du bestiller hos Parfymonline.no, inngår du en kjøpsavtale mellom deg og Parfymonline TJL Trading AB. Avtaler er signert på svensk. Kjøpsavtaler arkiveres og holdes tilgjengelig for kunden. For å gjøre et kjøp, må du godta disse vilkårene og betingelsene. Ved å fullføre kjøpet, samtykker du i Parfymonline TJL Trading ABs kjøpsbetingelser på Parfymonline.no og forplikter deg til å overholde kjøpsbetingelsene i sin helhet. Du bekrefter også at du har deltatt i Parfymonline TJL Trading ABs personvernregler, inkludert informasjonskapsler som beskriver hvordan Parfymonline.no behandler dine personopplysninger. Les mer om personvernreglene våre her.

      1.3 For å kunne bestille hos Parfymonline.no må du som kunde ha fylt 18 år, fordi vi i henhold til svensk lov ikke godtar kredittkjøp for personer under 18 år. Hvis du er under 18 år, er advokatenes tillatelse nødvendig før du bestiller. Vi forbeholder oss retten til, under visse omstendigheter, å endre eller nekte en bestilling (for eksempel hvis kunden oppga uriktig personlig informasjon).

      1.4 Vi reserverer oss for endelig salg samt eventuelle skrive- og bildefeil. Eksempler på dette er feil i produktbeskrivelsen, teknisk spesifikasjon av produktet, innholdslister, bruksanvisning, feil priser eller feil informasjon angående et produkt som er på lager. Dette inkluderer også uriktige priser som følge av effekten av manuell håndtering eller tekniske feil. Parfymonline.no har rett til å rette eventuelle feil og til enhver tid endre informasjonen. Alle bilder skal primært sees på som illustrasjoner, og kan derfor ikke garanteres å reprodusere det nøyaktige utseendet til produktet. Dette inkluderer også bilder nyanser av sminkeprodukter, da de faktiske nyanser kan variere avhengig av belysning, forbrukerens hudfarge og så videre. Parfymonline TJL Trading AB er ikke ansvarlig for informasjon som kommer fra en tredjepart, for eksempel leverandører.

      1.5 Parfymonline.no som butikk og nettsted eies av Parfymonline TJL Trading AB. Innholdet på nettstedet eies av Parfymonline TJL Trading AB, våre partnere eller dets lisensgivere.

    • 2. Priser

      2.1 Ved bestilling hos Parfymonline.no gjelder prisene som er oppgitt på nettstedet ved bestilling. Prisene våre på Parfymonline.no er oppgitt i norske kroner. Alle priser inkluderer norsk moms, som normalt er 25%, som vises på for eksempel faktura hvis faktura er valgt som betalingsmetode. Prisene inkluderer ikke frakt- og betalingsgebyr som er tydelig angitt før kunden fullfører bestillingen.

      2.2 Anbefalte priser er de ordinære prisene som en forbruker normalt forventes å betale for varene i en fysisk butikk i Sverige. Anbefalte priser for produktstørrelser, produkter eller merker som normalt ikke selges i Sverige, blir oversatt til utsalgspriser i sammenlignbare EU-land, først og fremst Tyskland og Nederland.

    • 3 Kampanjer og tilbud

      3.1 Parfymonline.no kan under visse perioder og omstendigheter tilby kampanjer som kan ha gunstigere priser eller vilkår enn det som er angitt i disse kjøpsbetingelsene. Dette kan for eksempel være som om en utvidet angrerett. Slike fortrinnsbetingelser gjelder så lenge kampanjen eller tilbudet pågår og inkluderer de spesifikke varene som dekkes av kampanjen eller tilbudet. Vi forbeholder oss retten til å trekke disse når som helst. Ved oppsigelse eller tilbaketrekking av en kampanje eller tilbud, gjelder disse kjøpsbetingelsene uten endring. Tilbud på spesifikke produkter er gyldig i en begrenset periode og / eller så lenge lageret varer.

    • 4 Betaling

      4.1 Kunden kan betale på den måten som er spesifisert i forbindelse med ordren. For å gjøre betalingen så jevn og sikker som mulig, samarbeider vi med Klarna. Gjennom Klarna tilbyr vi faktura betaling, delbetaling, kontobetaling, kortbetaling og direkte betaling. Klikk her for fullstendige betingelser. Ved kredittkjøp kan det lages en kredittrapport, som du deretter vil bli informert om. Parfymonline TJL Trading AB forbeholder seg retten til ikke alltid å tilby alle betalingsmåter og å endre valgt betalingsmåte hvis den ikke fungerer på bestillingstidspunktet, eller hvis kunden ikke er godkjent for den valgte betalingsmåten. Når du velger en faktura som betalingsmetode, blir fakturaen sendt på e-post til den e-postadressen du spesifiserte ved bestilling. Alternativ for papirfaktura sendt med brev er mulig for et gebyr som normalt er 29 kr.

    • 5. Leverans och transport

      5.1 Parfymonline.no leverer bare i Norge. For kunder fra Danmark, Finland eller Sverige viser vi til lenkene nederst på siden.

      5.2 Bestillinger mottatt før kl. 14.00 blir vanligvis sendt samme dag. Leveringstiden er da 3-7 virkedager avhengig av leveringsmetode og postnummer. Vi kan dessverre ikke påvirke eventuelle forsinkelser hos rederiet. Ved slike leveringsforsinkelser fortsetter vi å overvåke bestillingen. Med mindre annet er avtalt og levering er forsinket urimelig lenge, og dette ikke avhenger av deg som kunde, har du rett til å kansellere kjøpet helt gratis.

      5.3 Fraktgebyr er normalt 59 kr. Fraktpris er oppgitt i kassen før du fullfører bestillingen og blir godkjent ved å fullføre kjøpet. Vårt valg av frakt er basert på ordrestørrelse og postnummer. I tilfeller der det tilbys flere fraktalternativer, kan fraktavgiften variere - du godkjenner din valgte forsendelsesmetode og tilhørende fraktkostnad ved å bekrefte kjøpet.

      5.4 Forsikre deg om at leveringsinformasjonen som adresse og telefonnummer er riktig før du fullfører kjøpet. Dessverre kan ikke denne informasjonen endres etter at ordren er pakket.

      5.5 Hvis pakken skal hentes hos postrepresentanten, vil kunden motta et varsel som beskriver hvor og når pakken skal hentes. I dette tilfellet bør kunden hente pakken innen den tiden som er angitt i varselet, som normalt er 14 dager. Varsling kan gjøres via e-post, SMS eller vanlig mail. Normalt må pakker innløses personlig med pakke-ID og gyldig identifikasjon. Hvis du har mistet pakke-IDen eller har spørsmål om samlingen, kan du sende oss en e-post til [email protected]

    • 6. Returrett

      Kontakt alltid kundeservice ved å sende e-post til [email protected] før du returnerer en vare, uansett årsak, for den raskeste og sikreste håndteringen av returen din.

      6.1 Du har rett til å kansellere kjøpet uansett årsak ved å varsle oss på [email protected] innen 14 dager fra du eller en tredjepart, men ikke transportøren, som du spesifiserer, tar den siste varen i en ordre i fysisk besittelse (avbestillingsfrist) ). Vær oppmerksom på at angreretten ikke gjelder produkter med ødelagt segl som ikke kan returneres på grunn av helse eller hygiene.

      6.2 Hvis du vil utøve angreretten, må du sende en klar og tydelig melding til oss om din beslutning om å kansellere kjøpsavtalen (f.eks. Via e-post eller vanlig brev). For smidig håndtering anbefaler vi deg å sende oss en e-post til [email protected] eller bruke det svenske forbrukerbyråets standardskjema for å utøve angreretten, som du finner på www.konsumentverket.se. For raskest håndtering, må du oppgi bestillingsnummer, produktnummer og kontaktinformasjon slik at vi kan identifisere retur. For at du skal kunne utøve angreretten din i tide, er det tilstrekkelig at du sender inn meldingen om at du har til hensikt å utøve angreretten før uttaksperioden utløper.

      6.3 Hvis du kansellerer kjøpet ditt, refunderer vi alle fullførte betalinger for den berørte bestillingen vi mottok fra deg, inkludert fraktkostnader som påløper (merk at ekstra leveringskostnader som et resultat av at du velger en annen leveringsmetode enn den billigste standardleveringen vi tilbyr ikke er inkludert) . Refusjonen vil skje uten unødig forsinkelse og senest 14 dager fra den dagen vi fikk melding om din beslutning om å kansellere avtalen. Vi kan vente på tilbakebetalingen til vi mottar varen eller varen tilbake fra deg. Vi vil normalt bruke de samme betalingsmidlene for tilbakebetalingen som du brukte til den første forretningsbegivenheten, med mindre du uttrykkelig har avtalt med oss ​​noe annet. Uansett metode, vil refusjonen ikke koste deg noe.

      6.4 Du må returnere varen til oss uten unødig forsinkelse og minst 14 dager etter datoen du varslet oss om din beslutning om å si opp kontrakten. Avbestillingsfristen bør anses for å være overholdt hvis du returnerer varene før den fjortende dagers periode er utløpt.

      6.5 Når du utøver angreretten, er du ansvarlig for både returkostnader og at varene / varene blir returnert uskadet. Du må da betale de direkte kostnadene ved retur av varene. Kostnaden for returfrakt er estimert til rundt 59 kr - men kan variere veldig i noen tilfeller avhengig av størrelsen på pakken. Vær oppmerksom på at du som avsender av returpakken er ansvarlig for at varene har kommet til oss - derfor anbefaler vi at du sender varene på en sporbar og sikret måte. Du er ansvarlig for redusert verdi av varene som et resultat av annen håndtering enn det som er nødvendig for å bestemme arten, egenskapene og funksjonen til varene.

      6.6 Angreretten gjelder bare hvis varene er i vesentlig uendret tilstand. Som kunde har du rett til å undersøke varene eller varene, men du må ikke bryte tetninger eller prøve produktet da dette ikke kan returneres på grunn av helse- og hygieniske årsaker. Dermed ender retten til å omvende seg når du bryter selet. Tetting betyr også teknisk tetting.

    • 7 Klager

      7.1 Ta kontakt med kundeservice [email protected] før du returnerer en vare, uansett årsak til instruksjoner og raskest mulig håndtering. I henhold til forbrukerkjøpsloven har du rett til å annonsere kjøpet ditt til oss innen rimelig tid (men ikke mer enn tre år). Hvis du ønsker å annonsere et produkt, bør du gjøre det innen rimelig tid etter at du har lagt merke til eller burde ha lagt merke til feilen ved å kontakte oss. Feilen skal normalt være en opprinnelsesfeil og ikke forårsaket av feil bruk / håndtering av produktet. Klager som er fremsatt innen to måneder etter at feilen ble oppdaget, anses alltid for å ha blitt fremsatt i tide.

      7.2 Hvis klagen din blir fremsatt på rett tid og feil i produktet eksisterer i henhold til forbrukerkjøpsloven, sender vi ut et nytt produkt og refunderer deg alle kostnader som er pådratt i forbindelse med klagen, for eksempel fraktkostnad. Hvis vi ikke kan erstatte produktet av en eller annen grunn, refunderer vi i stedet det du har betalt for produktet pluss eventuelle gebyrer du har betalt. Skulle feilen være av vesentlig betydning for deg, har du alltid rett til å kansellere kjøpet.

      7.3 For å rapportere at en vare du bestilte fra oss er feil, anbefaler vi at du kontakter oss på e-post på [email protected] Ikke glem å ta med informasjon som ordrenummer og produktnummer / produktnavn. Beskriv feilen nøye for raskest mulig håndtering og spesifiser om du vil ha en ny vare eller pengene tilbake.

      7.4 I mange tilfeller må vi returnere varene for å håndtere klagen. I slike tilfeller anbefaler vi at du sender varene på en sporbar og sikker måte, da du som avsender er ansvarlig for at varene er levert til oss. Det er vanligvis kunden som opprinnelig legger ut for returfrakten. Når klagen blir akseptert, tilbakebetales alltid kunden for returfrakten. Det er bare for godkjente klager at vi er ansvarlige for godset.

    • 8. Upakkede pakker

      8.1 I forbindelse med pakker som pakkes ut, påløper det en rekke kostnader som pick-and-pack, returfrakt, ekspedisjonsgebyr osv., Som vi må betale til tredjepart som rederier. På grunn av dette tar vi et gebyr på SEK 249 inkludert moms hvis en pakke ikke blir samlet inn, som vil dekke noen av disse kostnadene.

      8.2 Pakker som skal hentes hos postagenten forblir hos postrepresentanten i 14 dager før de returneres til oss. Hvis du kansellerer kjøpet og ikke ønsker å ta betalt for dette gebyret, må du varsle postrepresentanten at du "nekter levering", alternativt henter pakken og deretter returnerer den til oss som beskrevet under "Angrerett".

    • 9. Tvister

      9.1 Vi streber alltid etter at du som kunde skal være fornøyd med kjøpet. Hvis du har en klage eller krav mot oss, er vi glade for å motta dette gjennom vår kundeservice. I slike tilfeller ber vi deg sende en e-post til [email protected] Hvis vi ikke lykkes med å finne en løsning, og du ønsker å føre saken videre, kan du videresende tvisten til Allmennklagenemnda. Generalklagenemnda kan nås enten via nettstedet www.arn.se eller via adresse Box 174, 101 23 Stockholm.

      9.2 Hvis kravet eller klagen din har oppstått som et resultat av kjøp online, er det også en mulighet til å bruke EUs online plattform for å løse tvister. EUs online plattform kan nås på https://ec.europa.eu/consumers/odr/. Vær oppmerksom på at hvis du sender inn en klage gjennom denne plattformen, vil saken automatisk bli videresendt til det aktuelle nasjonale tvisteløsningsorganet.

      9.3 Tvister knyttet til anvendelse eller tolkning av disse kjøpsbetingelsene skal tolkes i samsvar med svensk lov og skal avgjøres av General Klagenemnda, eller til slutt av en alminnelig domstol.

    • 10 Endringer i kjøpsbetingelsene

      10.1 Parfymonline TJL Trading AB forbeholder seg retten til å gjøre endringer i kjøpsbetingelsene. Endringer i kjøpsbetingelsene vil bli kunngjort på Parfymonline.no.

  • 11 Lenker

    11.1 Parfymonline.no og Parfymonline TJL Trading AB kan lenke til andre nettsteder som er utenfor vår kontroll og omvendt. Selv om vi har ambisjoner om å sikre at vi bare lenker til slike nettsteder som deler våre retningslinjer, er ikke Parfymonline TJL Trading AB ansvarlig for beskyttelsen eller personvernet og informasjonen inkludert personlig informasjon som kunden gir på andre nettsteder. Vi anbefaler at kunden leser personopplysningsreglene for det aktuelle nettstedet.




To Top